onsdag 28 november 2012

är att känna doften av hav ❤


Visst är det härligt ner solen är på väg ner över horisonten, ljuset är magiskt, doften och ljudet av hav och vågors kluckande skänker ett välbehag i hela kroppen.

Lägg därtill att du befinner dig på denna magiska plats med två av de mest fantastiska människor som finns i din närhet

Kan det bli bättre?

❤❤❤

En sådan magisk seneftermiddag hade vi förra veckan



Mellansessan, maken och jag traskade ner till vår egen lilla oas. Njöt av stillheten och den vackra utsikten.


När jag ser vår lilla sessa hoppa runt bland stenar och snäckor, sätta sig på en sten och filosofera, peka ut något vackert, tokigt eller konstigt. När skrattet bubblar så där befriande och hon ler med hela ansiktet, som fortfarande bär minnen av sommarens fräknar, svämmar mitt hjärta över av kärlek





❤❤❤

Jag vill bara svepa in henne i en stor varm filt och hålla hårt om henne, ge henne all den glädje, spänning och lycka som hon så väl förtjänar.

Skydda henne från alla tårar och ledsamheter som kan komma i ens väg.  

Jag vet att det inte fungerar så, att man måste göra misstag och råka ut för tråkigheter och besvikelser för att växa som människa och för att kunna uppskatta glädjen i livet

Jag vet däremot att den varma stora filten kommer alltid att ligga redo. Vad som än händer ska jag, när det behövs, svepa den runt henne, kram och pussa henne och viska i hennes öra att allt löser sig.












Ha en skön dag alla där ute

❤❤❤


4 kommentarer:

infing sa...

Underbart!

Tänk om alla fick känna den känslan!

Hälsningar Carina

maybe*mej sa...

härligt.. älskar havet. gott nytt år på dig.

Aase sa...

deGott Nytt 2013, ett bra år det känns så där gott inom en och det var länge sedan....

Tack för dina ord på min kreativa blogg.... Finns nu även på
http://aasestromberg.blogspot.com

Det är bloggen om mitt vardagsliv och mina tankar :)

Ha det bäst! Njut av familjen!!

kramKram Aase

Prinsessorna på Bellevue sa...

Preciis så känner man för sina barn och kan ta ner månen för dem!

Kraam
Petronella