tisdag 3 juli 2012

är att ha sommarlov ❤


Jag kan fortfarande minnas den där härliga känslan av oändlighet som sommarlovet stod för. 

Det fanns hur mycket tid som helst för bus, lek och bad. Solen strålade varje dag och om det regnade var det bara mysigt (som jag minns det)

Jag minns fortfarande doften av tång och saltstänkta bad. Håret och huden luktar så där friskt av saltvatten. Blöta badkläder som torkade i solen medan vi hoppade på stenarna eller låg på mage och fiskade krabbor.

Upp tidigt, tidigt med morfar för att dra upp garnen, kaffe ute på ett morgonstilla hav där "Mägerna" (fiskmåsar) flög och havet glittrade.

Åh vad jag önskar att jag kan föra över den känslan till våra barn och deras sommarlov.

❤❤❤

Igår skickade vi iväg en mycket förväntansfull mellansessa till Partielle Cup i Göteborg



10 fullastade bussar med handbollsglada barn och ungdomar från Skåneland.

På torsdag bär det av uppåt för vår del. Sessan har det spännande värre där uppe i Götet med massor av handboll, bus och annat roligt.

Här hemma såg det ut så här för en dryg timme sedan på vår studsmatta inne på vår atriumgård.



Storsessan och lillprinsen har bestämt att de ska sova på studsmattan i natt under bar himmel med massor av kuddar och täcken



SPÄNNANDE



Syskonkärlek när den är som bäst.

Nu sussar de småliven där ute i mörkret och jag ska krypa ner här inne. Det är en dag imorgon också och jag har inte sommarlov...inte ännu men snart...

❤❤❤


Inga kommentarer: